donderdag 5 juli 2007

Twee handen onlosmakelijk verbonden

Liefste dagboek,

De vakantie gaat zo snel! Nog even en de eerste week zit er al weer op. De tijd vliegt als je je amuseert, niet ;-)? Vandaag is Wesley niet bij ons gekomen, maar ik ben wel naar hem toegefietst. Zoals ik eerder al schreef is hij vaak alleen, want zijn ouders werken heel lang. Soms is hij er wel triest om, ookal is hij graag bij ons en is hij altijd welkom van mama. Hij mist zijn vader. Zijn vader is topmanager bij Fortis, en werkt vaak tot 's avonds laat zoals mijn vader, die ook manager is. Wat Wesley's moeder doet van werk weet ik niet, maar ook zij komt pas heel laat thuis waardoor Wesley altijd zelf voor zijn eten moet zorgen.

Ja, Wesley is al een heel zelfstandige jongen, die kan alles: koken, wassen, kuisen, enz. Dat is wel goed, maar wie is er bij hem als hij over zichzelf wil vertellen? Ik begrijp een beetje hoe hij zich soms voelt, omdat papa ook altijd zo laat thuiskomt. Homo's zijn veel betere managers! Die moeten meestal niet voor kinderen zorgen, en zo kunnen ze ook geen kinderen triestig alleen laten. Maar het is ook, denk ik, in het belang van het bedrijf dat ze een homo een topfunctie geven! Homo's hebben een vrouwelijke kant in hun hersenen waardoor ze het sneller opmerken als een ander personeelslid zich niet zo goed in zijn vel voelt, en daardoor kunnen ze sneller een medewerker proberen te motiveren waardoor die optimaal presteert.

Er is zelfs nog een derde reden waarom ik denk dat het beter zou zijn dat ze een homo een topfunctie geven in een bedrijf. Homo's spenderen meer aandacht aan hun uiterlijk waardoor de klant sowieso meer geplezierd wordt, wat dus leidt tot betere zakelijke relaties. Ook vrouwen zouden zich meer op hun gemak voelen als hun baas of manager een homo is, en mannen ook want een homo is meestal wel vriendelijker en socialer. At least, that's what I think ;-).

Nu ja, ik schrijf dit maar omdat ik wil dat papa wat weer thuis zou zijn! Ik denk ook dat mama dat fijner zou vinden. Hij verdient wel veel geld, en dat is ook wel leuk, maar het zou zoveel keren leuker zijn als hij er gewoon was, thuis! En dat hij eens tijd heeft om te praten. Zo'n lang gesprek over koetjes en kalfjes. Dat zou ik heerlijk vinden! Met Wesley kan ik trouwens wel praten, nu ik eraan denk. Ook met Sanne, maar die gesprekken zijn anders dan wat je tegen je vader zegt.

Sanne, de hele dag heb ik niets van haar gehoord en maak me wel een beetje zorgen... Maar misschien maak ik me iets teveel zorgen, Sanne die redt zich wel. Hoop ik toch... Anyway, ik ben de hele dag bijna bij Wesley geweest en we hebben ons rot geamuseerd! Hij heeft wat foute muziek opgezet en we hebben ons verkleed als Debby en Nancy en door de huiskamer gedanst. Het was gewoon de max! Hij heeft een mooi huis. Het is niet zo heel groot maar het is heel gezellig ingericht. Zo fris en clean, en modern. En ze hebben ook zo'n lekker groot TV-scherm, hihi. We hebben ook naar een dvd'tje gekeken van The Adam's Family. Wesley is er gek op!

We zijn niet gaan fietsen met z'n tweeën want het weer zit nog altijd niet echt mee. Er is ook flink wat wind en als het dan nog eens gaat regenen kan het niet meer gezellig zijn denk ik. Wesley krijgt volgende week zijn nieuwe pc! En hij heeft het me al in geuren en kleuren uitgelegd, hehe. Maar dat geeft niet want ik ben ook wel dol op computers. Jaja, een quadcore processor, een 20 inch scherm, 2 GB RAM geheugen, 500GB + 320GB harde schijf, en de beste videokaart van nVidia die er momenteel op de markt te vinden is! En hij heeft er ook nog een fysieke versneller in laten steken. Alles tesamen kost het wonderding zo'n 4600 EUR, BTW en levering inbegrepen. Nogal de moeite hé ;-). Dan kom ik elke dag bij hem meespelen!!

Daarjuist kreeg ik telefoon van Tom, om te vragen of ik nu naar dat tennistoernooi kwam kijken. Ik heb hem verzekerd dat ik er zeker zal zijn want Wesley is er ook ;-). Hij was heel erg blij en heeft me beloofd dat hij me zeker eens uitnodigt om nog eens samen te gaan spelen ergens in de vakantie.

Zo, dagboekje, ik denk dat ik nu het belangrijkste heb verteld, buiten dat Simon deze ochtend stiekem mijn kamer is binnengedrongen terwijl ik nog lag te slapen en zonder te vragen mijn CD-ROM heeft gepikt van The Sims 2! Ik kan er niet tegen als hij aan mijn spullen zit zonder te vragen. En als ik me dan boos maak zegt mama altijd: "Ja Sean, je moet leren delen met je kleine broertje; Ja Sean, niet zo lichtgeraakt zijn; Ja Sean, gun een ander ook eens iets; Ja Sean dit...; Ja Sean dat..." Maar ik wíl delen!!! Hij mag er altijd op spelen, maar ik wil dat hij dat eerst vraagt zodat ik weet waar het ligt en het wel degelijk heelhuids terugkomt! Ja, Karel had eens mijn spelletje van Driv3r zomaar uitgeleend aan een vriendje, en ik wist van niets. En maar zoeken en zoeken, en dan blijkt dat je bezittingen waar je zo lang zakgeld voor hebt gespaard roekeloos aan een paar preteens wordt uitgeleend!!! En dan geeft mama mij nog de schuld, dan heb ik zogezegd mijn spelletjes niet goed weggelegd en laten rondslingeren. Maar het ligt in mìjn kamer verdomme!!!

Nu ja, ze liggen nu in mijn kast onderaan, maar als ze ernaar zoeken vinden ze het wel meteen natuurlijk. Gelukkig is Céline veel braver, die houdt zich tenminste bezig met poppen en niet met mijn digitale schijfjes, die is tenminste rationeel ;-).

Dagboekje, hier rond ik af. Hopelijk gebeurt er morgen weer wat leuks en dan schrijf ik dat zeker op!

Veel liefs,
Sean
xxx

Geen opmerkingen: